DVADESETA NEDJELJA KROZ GODINU - C Lk 12, 49-53
OGANJ I POPLAVA
Ne bismo očekivali od Krista Mironosca takve riječi! Ne mir nego – mač, kaže Isus u Matejevu evanđelju. U Luki piše: Ne mir nego – razdjeljenje! Očito, Isus i uz cijenu najvećih odjeljenja zahtijeva opredjeljenjeza Boga, za sebe. Ne, kršćanin se ne želi odijeliti ni od koga, a najmanje od svojih najmilijih. No ako se ljudi ispriječe između njega i Boga, kada stvari poprime ovu krajnju napetost, kršćanin (i Crkva) znade što mu je birati. U srcučuva ljubav za sve, ali ne dopušta da mu itko ugasi ili utiša istinski plamen ljubavi prema Bogu. - Oganj i krst samo su slike. Zapravo, po grčkom - oganj i poplava (doslovce:uronjavanje). Neki tumači Pisma shvaćaju te riječi u dobru smislu. Krist je došao da zapali svijet novim plamenovima ljubavi i oduševljenja za Boga i Božju stvar. A pod „krstom“, vele, on misli na svoju žrtvenu smrt iz ljubavi koja će mnogima donijeti oprost grijeha. Stoga gori od čežnje da se sve to što prije zbude. Po drugima, oganj i poplava pojavljuje se ovdje kao u tolikim starozavjetnim eshatološkim tekstovima kao znak suda Božjega. Bog je u Kristu Isusu snažno zahvatio u povijest. Kao u ognju treba da izgori svaki grijeh. Poplava treba da odnese svaku nečistoću. Zato da se rodi novi svijet, novi čovjek, novo čovječanstvo. Kroz oganj i vodu, kroz jedno veliko, otkupiteljsko trpljenje. - Svakako, ova stranica evanđelja spada u temelje kršćanskoga radikalizma. Isus ne poznaje „mile-lale“. On je zahtjevan Krist. „Nisam te od šale ljubio“, rekao je jednom svetoj Anđeli iz Foligna. Prikazao joj se sav okrvavljen. Što ćemo na to reći mi napola-kršćani? „Još se niste do krvi oduprli grijehu“, piše današnja poslanica.
Bonaventura Duda